Skip to main content

macam gadis la cite2 perasaan dlm blog !

bila lelaki berbicara mengenai perasaan dia dalam blog, adakah dia seorang yang lemah? ada dapat soalan dalam private mesej dalam fb... errr...... nak jwab gimana sihhh.. che' pun terdiri dari golongan yang sama...



dalam blog ni, kita kena tau yang pada setiap blog, pasti ada pembacanya... nak taknak, sifat keterbukaan dalam menulis di blog itu pasti ada batasan nya.. norma asas bagi setiap yang adalah kan? pasti ada batasan nya..jadi bila nak menulis dalam blog itu, beringatlah.. jangan sampai sedap ngat menulis, terlupa batas2, cerita ikut sedap tangan je, abisla terbuka aib diri sendiri malah mungkin aib orang lain juga dalam tak sedaq tu..



bagi che' , memang che' ada juga malah banyak jugak bercerita tentang perasaan sendiri, namun masih che berfikir dua tiga kali gak bila nak publishnya tu... baca dulu, agak2 dah ditapis mana yang patut, barulah publish.. menceritakan perihal perasaan sendiri bukanlah lemah, nak2 pada lelaki, namun ego yang kuat membuatkan diri terasa kuat je dalam duk jiwa kacau tu, xmo kongsi dengan sape2.. last2, pendam2, bom!!! meletop.. tu xmo tu..



* ada orang yang banyak menulis dalam blog dia, zahirnya realiti nya dia kat luaq seorang yang pendiam? blog jelah jadi teman berbicara , kan?

Comments

  1. setuju ngat..blog adalah teman yang best..hehe

    ReplyDelete
  2. Kan.. Sebab dier tak pernah complain kalau kita duk ngadu kat dia.. Kah3

    ReplyDelete
  3. Ada orang pandai menulis, tapi tak pandai bercakap sebab tu di luar dia pendiam.

    Ada orang pandai bercakap, tapi tak pandai nak tuturkan kata-katanya dalam penulisan.

    ReplyDelete
  4. Agak2 fatin kategori mana?
    Che' tak reti nak cerita kat luaq, x selesa luahkan perasaan tu yang luah segala dlm blog je...

    ReplyDelete
  5. bila xdapat nak share ngan orang..menulis kat blog laa jadi pilihan..nasib baik laa blog ni xde complain bila dok menulis panjangpanjang tu..=)

    ReplyDelete
  6. iz...kadang2 ada jugak blog ni mcm diari..dia luahkan segala yg xterluah dgn kata2...kan kan? hehe
    betoi2 kena tapis dlu betul2 sebelum publish sbb blog kita ni kdg ada stalker..oppss...haha

    ReplyDelete
  7. qaseh>> seb baik memahami.. lagipun bukan nya boleh kenal pun penulisnya kan? lainla kalu ada add kat fb ke.... hehe..

    ReplyDelete
  8. fara ada>>

    masalah stalker? uiyooo.. kemain.. hehe..
    boleh block ke ya stalker2 ni? kot2 xmo bagi dia baca ke..

    ReplyDelete
  9. iz : kalau pesbuk sng boleh BLOCK je terus tp sygnya blogger xda function mcmtu..cuma dia ada option invite email org then yg diinvite je leh bc blog iz...kalau mcm iz ada followers sampai 800+..jenuh la iz nk mintak email setiap org invite semua kan..
    xtau la kot ada cara lain...cuba tnya kwn2 hehe

    ReplyDelete
  10. Fara.. Itula.. Nak xnak, blog ni open jela.. Kalau private kan pun sama je..
    Dah tanya dah.. Memang tak boleh block pong..

    ReplyDelete
  11. nti ckpla ngn die

    ramai je blogger

    ikut la nk tulis pe pon

    jgn pk sngt ego tu

    takkan ke mane

    ye awak panggil sy iffah, saya panggil awak cintailmu? ehh

    ReplyDelete
  12. Xmol cinta ilmu.. Panggil haris ke, adam ke.. Ok jugak iffah.. Kah3..
    *sambil angan2 jadi aaron aziz.. Kui3

    ReplyDelete
  13. hehe saya peramah tapi pendiam!

    Ahaks. Camna tu?

    ReplyDelete
  14. Peramah tapi pendiam? Susah rasanya nak faham nih.. Hehe

    Dah lama kenal baru peramah kot.. Yang baru2 mintak maapla.. Camtu ke fatin?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian