Skip to main content

pengalaman baru di Perodua

alhamdulillah,3 hari dah memulakan kerjaya iz di Perodua sebagai Technical Assistant..setakat ni semua nya ok2 je..tiada masalah, suasana kerja yang best, bos yang ok, rakan2 kerja yang peramah..lengkap sebagai satu pakej..hehe..insyaallah, satu permulaan yang sangat baik..


tempat tinggal pon disediakan..ada hostel untuk staff2 perodua..bagus perodua ni,hehe..menjaga kebajikan pekerja2..bayaran tuk hostel pon x mahal..40 hengget je sebulan..tolak gaji..tolak pon tolak ler,janji xyah nak fikir lagi sewa umah,bil air,letrik..duk je,tuk tempat berteduh..


dier kalau kat Perodua ni,pagi2 masuk keja kena senaman2 ringan dulu..macam iz keja kat Jusco dulu..sama je..mungkin memang budaya kot kalau syarikat2 jepun ni..namun ada baiknya..segar je pagi2 badan bila senaman2 ringan ni..siap ada staff yang guna basikal lagi dalam kilang untuk bergerak..bagus betul,hehe..betul2 menjimatkan masa..budaya yang sihat..


ni minggu depan ada event la kiranya ngan staf2 pcd..men bowling selasa ni..adoi,dahla lama x sentuh bowling..camne la main nanti ni..mesti segan ya amat,..seb baik main ni,main2 je,bukan tournament ke hapa..kalau x,leh jadi punca kekalahan la jawapnya..hehe,..iz selalu kalau main bowling pun,sekadar main2 ja..x pernah main serius2 pon..yang terer main cam fareez tu..ha,leh tahan la gak hebatnya..


apa lagi nak cerita yer..haa,mggu depan kawan iz masuk keja sekali..mesti best ni..bertambah lagi geng2 yang ada..hehe..baru best ramai2 kawan..kan..hurm,tapi kan x sangka jauh sangat beza kerja ngan belajar ni sebenarnya..disinila kita nak mempraktikkan apa yang dipelajari dulu..tambah pengalaman sikit2..betul,memang suasana kerja ni tersangatlah berbeza..haritu follow eng meeting,seronok tengok cara diorang berbincang..begitu professional..


err...cukupla setakat ni..saje jela update bila ada line tenet ni..lagipun pasni bukan selalu leh update pon...kat Rawang sana,hostel xder tenet..kena la bersabar..hehe..takpe,latih diri untuk berpuasa tenet..(ader ke pose tenet,hehe)..nanti ada masa jumpe lagi yer..Assalamualaikum..


*sedang berkira-kira menyimpan wang utk satu tujuan..hehe..

Comments

  1. gaji,rahsia..tapi x banyak macam en ery kita la..hehe..

    ReplyDelete
  2. congtraz bro.dpt gaji nnti belanje r k!haha

    ReplyDelete
  3. dh keje dh..??thniah,akhi...:)bile ana nk keje lak ni...huhu

    ReplyDelete
  4. dah kaya pintu rumah ku sentiasa terbuka untukmu...
    chaiyok din~

    ReplyDelete
  5. Shahiry> insyaallah..nak blanje apa??hehe..

    Ana> ada rezeki la tuh,kat mana2..saba2..ntah2 sama tempat nanti,hehe..

    Ajai> oo,kalau miskin tertutpla.,haha..sampai hati..

    ReplyDelete
  6. wah dah keja...
    buat keja to elok2 tau...
    salam maal hijrah...

    ReplyDelete
  7. wey,, ad kosong sebar2 kan la,, maleh nak tanam anggur lelme kat uma wey! :)

    ReplyDelete
  8. Dwaty> dah..alhamdulillah..mekasih..insyaallah,keja leklok nya..

    Farhana> tenkiu2..

    Cik Reena> muleh2..no hal..tryla anta resume..kot2 sangkut ke..

    ReplyDelete
  9. wah best keje kat perodua tu..mesti gaji mahal nie..
    sy ade abg gak keje kat perodua tu..
    hehe

    ReplyDelete
  10. itula ..alhamdulillah gajinya..abg keja situ??deprtment mana yer??ntah2 kenal..

    ReplyDelete
  11. aah..
    x sure lah..
    yg tau dia bahagian design2 kereta..
    senior engineer kat ctu dah kalu x slp..

    ReplyDelete
  12. oo..r&d mungkin..abg bah. PCD..nanti tanya2 la dier..kot2 kenal ke..hehe..kecik je dunia ni..

    ReplyDelete
  13. hah..
    kalau x silap itulah nama department dia..
    hehe..maklumlah x amik tau psl department nie..len course la katakan..ahaha..
    ooke..INSYAALLAH..

    ReplyDelete
  14. lain kos..yeke..bagus2..hehe..x la keja sama2 nanti..nanti gaduh kat tempat keja..bercakaran..hehe..

    ReplyDelete
  15. na anta kat mane ek? kaw ad email perodua?

    ReplyDelete
  16. ada je..cuma dier kena by hand..pos la...pon boleh..jap yer..

    Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd,
    Sungai Choh, Locked Bag 226,
    48009 Rawang, Selangor Darul Ehsan,
    Malaysia

    anta yer..ke bangunan korporat..

    ReplyDelete
  17. ur almost welcome..dpt pgglan nanti roger ak balik,okay??

    ReplyDelete
  18. klu ader keje kosong yg sesuai dgn jantina aku...ko mcg aku ek... hihi

    ReplyDelete
  19. muleh2..tapi ko kena la pos resume tu dulu..cuba je dulu..insyaallah,ada rezeki,dapatla..

    ReplyDelete
  20. Hi, saya nak tanya, kemudahan asrama ada kemedahan seperti mesin basuh atau dapur tak?

    ReplyDelete
  21. saya duluuu ada,
    skrg mesti ada lg kot. cuma makin canggih kot kemudahan skrg.
    lama dah ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian