Skip to main content

Mata duitan?

Assalamualaikum sahabat..lama x berkunjung ke blog,x sangka dah 99 follower..alhamdulillah..makin bertambah kwn dari hari ke hari..walaupun masa untuk berblogging ni dah agak sempit,terhimpit ngan kerja2 yang ada..namun iz akan tetap untuk meluangkan masa pada blog cintailmu89 ini,insyaallah...pada yang follow ini, juga,iz akan berkunjung balik dan follow balik...insyaallah..


mungkin lepas ni leh la jenguk2 balik blog ni..kawan ni ada broadband,pjam dia punya dulu..speed pon ok je..x der masalah..walau x selaju streamyx,namun masih ok dan memuaskan..hehe..jadilah dari xder langsung kan..hurm..cerita apa nak kongsi yer..hurm,hari ni iz wat ot..kerja, ulang alik kereta2 perodua yang baru lepas, keluar dari kilang ke tempat parking belakang kilang..merasa bawak, rasmi kereta2 baru..sume kereta perodua dapat merasa..hehe..


walaupun kerja ni tak termasuk skop kerja iz,namun buat je..leh tambah duit sikit2..keja ari minggu..muda2 nilah kena keja kuat2..latih diri dan pemikiran agar jangan malas2..tak elok perangai malas2 ni..jangan sampai jadi tabiat..eloklah dihindar kan perasaan malas..apabila malas ni dah melanda,mulalah memberi seribu alasan untuk membenarkan sifat malas kita itu..kan2?ha,jadi eloklah dibiasakan dengan sifat yang kontra dengan kemalasan yer adik2..hehe..nasihat dari seorang abang..


err,semalam p makan ngan bos..banyak sangat dier nasihat iz..seronok je dengar..walaupun dia adalah bos besau,namun sikit pon x berlagak..hurm,antara pesan dan nasihat yang dier bagi,muda2 ni iz kenalah jangan boros..tetapkan matlamat..jangan nak enjoy je..fikirkan masa depan..bonus yang ada,simpan tuk wat beli rumah..pastu dier suruh amik insurans dan simpan duit dalam asb..sebab perodua ada buat simpanan asb dari pemotongan gaji..hurm..seronok dengar pengalaman dier dulu..hehe..untung2 kuar makan ngan dia..dapat nasihat..hehe..amik jangan x amik nasihat tuh..pengalaman x boleh belajar dari kelas,kena laluinya..so jalan terbaik,dgr cakap org lamo..hehe..


hurm,cukupla setakat ni..iz berundur diri dulu..besok pon iz ot juga..ada peluang tuk ot,otkan aja..hehe..mana leh lepas peluang keemasan camnie..matlamat dah ada..tinggal usaha dan tawakkal..insyaallah..kan...pesan iz kali ini,*jangan sekali-kali bergantung pada orng lain untuk mendapatkan sesuatu..nak apa2,usahakan sendiri,bergantung dan tawakkal pada Allah..itu yang sebaiknya..hehe..Assalamualaikum..

Comments

  1. bila lg nk amek insuran...aku ada plan insuran yg lebih baek utk ko ni..huhuhu

    ReplyDelete
  2. memang ak ngah usya2 insurans yang paling sesuai..ko antalah dier nya pakej..leh ak belek2..kalau ok,amik aje..malaih nak cari lain..ko bank apa eh?lupe lak ak..

    ReplyDelete
  3. aku nyer amassurance, gn ambank.. ko nk jnis cmne? insurans + investment + dividen ke nak yg just insurans je?huhu (terpromote kt cini la plak)hohoho...

    ReplyDelete
  4. ada x islamik nya insurans kalau ambank??kalau ok,antakan ak dier nya maklumat,leh bro??

    ReplyDelete
  5. islamik la, ada panel syariah..da lame da dpt lesen takaful..nk bg cmne? nt anta msj kt fb aku...

    ReplyDelete
  6. ok2..anta je info2 dier..ak survey t..mesej fb ke,email ke..pon boleh..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian