Skip to main content

malam cinta rasul 2013




peminat habib syech =)

alhamdulillah join malam cinta rasul buat kali yang kedua, lepas yang pertama kat masjid ass-syakirin kat klcc tahun lepas.. kali ni punya? ya rabbi.. best ya amat2. penuh stadium badminton cheras tu... anggaran yang hadir dalam 10 ribu orang.. bayang la 10 ribu orang punya sholawat.. mau tak bergegar stadium tu.. hehe..



majlis2 gini yang dulunya jauh sangat rasanya dengan budaya masyarakat kat malaysia ni haa, kini nampak sangat perubahan dan orang mula mencari hiburan2 gini yang pastinya lebih bermanfaat dan penuh dengan barakah dan rahmat. insyaallah.. suara habib syech, sesuai pulak dengan sound sistem canggih memang padu menusuk hati.. diiringi dengan palunan alat muzik memang menjadikan yang menonton kat bawah pun bertambah semangat.. sat g che' selitkan sikit video live segar dari ladang punya.. hehe..








hampir 10k orang.. alhamdulillah..


antara yang glamer sudaa kat malaysia ni haa, macam sholatun bissalam, ya hanana.. best.. bila dapat ikut sekali.. seb baik diorang edarkan buku.. mana yang tak ingat tu boleh jugak ikut skali.. yang pastinya, time ya hanana, sume pakat zikir serentak.. rasanya? fuhhh.. yang ada dalam tu je boleh faham apa che' cuba sampaikan.. kui3..








yang anak buah tu, siap budak2 tahfiz kat situ peluk dia kuat2..  geram kot tengok budak umur 3 tahun boleh ikut zikir2 sholawat ni, kenal habib ali, habib syech.. hehe.. masuk tv3 pulak.. duk cari gak muka sendiri kat tv3 malam tu kat berita.. tapi xde plak.. kih3.. anak buah je masuk tv... 





moga majlis2 gini dapat menjadi kunci buat mereka untuk mencintai Rasullallah s.a.w.dan lebih ramai dari kita mula untuk mengenali Rasul tercinta dan mendalami akhlaknya dalam perlakuan seharian.. baginda merupakan contoh dan idola terbaik untuk kita ikutkan.. bukan nya malaysian idol.. kui3..









* pasni nak buat kat stadium merdeka.. harapnya 10 ribu jadilah 100 ribu.. hehe.. insyaallah.. moga allah membuka hati2 kita untuk join majlis best kebaboom gini..

Comments

  1. comelnye budak tu

    geram tgk mate die

    ReplyDelete
  2. Sokong. Patutnya banyakkan aktiviti sebegini. Buatlah setiap negeri. Hehe biar bergegar sikit yang lain lain tu

    ReplyDelete
  3. Anak buah iffah.. Jangkit sikit comel acik dia.. Hene

    ReplyDelete
  4. Lepas kl, terus shoot p pahang pulak pastu fatin.. Hebat2.. Non stop..

    ReplyDelete
  5. kemerduan suara habib syech assegaf ni memang tiada tandingan. semoga usaha beliau menambahkan lagi semangat anak2 muda kini..

    ** tersentuh hati bila dengar suara beliau.

    ReplyDelete
  6. memang merdu, nak2 dengaq live eja...
    rasa cam nak gugur jantung je.. menusuk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..boleh tlg bgikn copy buku malam cinta rasul ru?klau ada pape contact sy dkt - nurimaniqmal@gmail.com

      Delete
  7. Ada.. tapi kat rumah..
    Esok insyaallah sy bwk scan dan email ya.,

    ReplyDelete
  8. Boleh share booklet qasidah malam tu, maybe scan and email to asr_68@yahoo.com
    Saya berharap sangat cintailmu89 dapat email pada saya.

    ReplyDelete
  9. Salam, boleh tak saya nk copy buku tu? poisonlibra87@yahoo.com can't wait to hear good news from you :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian