Skip to main content

ni entry plagiat.







sayu pabila memikirkan kita saling berjauhan..x rapat seperti dahulu..waktu dikala kamu begitu memberiku ilham,dan semangat dalam meniti hari2 yang mendatang..waktu dikala ak begitu segar dan terasa segalanya begitu indah,namun segalanya telah berubah tatkala kamu mendiamkan diri membiarkan ak dibelenggu rasa serba salah dan sentiasa menyalah kan diri di setiap waktu..


ak pasti kamu mempunyai alasan yang kuat utk menjauhkan diri..ak juga pasti diriku x layak untuk memiliki kamu..namun segalanya hanyalah kenangan semata-mata..tiada lagi yang mampu ak lakukan untuk memulihkan dan menjernihkan semula hubungan kita..biar masa menentukan segalanya..segalanya sudah ditakdirkan..ini lah jalan yang terbaik buat kita..


tapi pesan ku buatmu,jagalah segala kenangan kita bersama..walau apa pon terjadi,ak xkan lupakan segalanya..tentang masa lalu..biarlah kita sama2 sedar dari awal yang hidup perlu diteruskan..ak dan kamu mempunyai sesuatu untuk diperjuangkan..jangan jadikan masa lalu sebagai dinding pemusnah untuk kita terus mencapai kejayaan di masa mendatang..


disini ak hanya mampu meluahkan tanpa mengetahui adakah kamu membacanya ataupun tidak..namun ak pasti,apa yang tertulis disini, ikhlas hadir dari hati,bukan dengan pemikiranku..jadi, moga ini menjadi noktahnya..tiada lagi apa hendak ku luahkan, biar ak dan kamu sahaja yang mengetahuinya..


*ini bukan iz punya entry..x mainla bro jiwang2 ni..gua jiwa kental..


Comments

  1. plagiat entri orang pun tapi kalau isi yang nak disampaikan tetap sama, lebih kurang jugak lah kan?

    ReplyDelete
  2. isy,isi aapanya?saje jela..entry ni benar2 sedih la..kena ngan lagu tu..huhu..x tuju kat sapa2 pon..layan sendiri je..

    ReplyDelete
  3. kan,kena ngan lagu tuh..tapi,jiwang sangatlah..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. salam oh inilah lagu yg awak maksudkan td ye..sedapnya lagu ni..suka sgt2 dengar menusuk kalbu (^_^)

    ReplyDelete
  6. apa2 je yg diremove tu?hehe..hurm,yup!best,memang best..oklah..hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian