Skip to main content

bacaan merapu..



di malam hari iz ni lah mula menaip sesuatu yang mungkin boleh dijadikan ingatan dan memori terindah..(nak update la dalam bahasa mudahnya)..lama tak update kerana laptop yang uzur ni mula nak meragam..ader ke patut kepantasan iz menaip tidak pula disusuli ngan kecekapan papan kekunci ni menangkapnya..rosak mungkin..tapi xpela kalau nak rosak pon..dah lama iz pakai,x pernah lagi dier meragam..dah nak masuk 4 tahun dah laptop ni..biarla dier nak meragam sekali-sekala...


di atas tu jika anda semua perasan,iz ada selitkan sebuah lagu yang bernama engkau yang bernama seri...sambil baca entry leh la ditemani lagu2 kan sekali sekala..saje je la tempelkan bersama entry ini kerana lagu dier best..tiada motif lain..serius..xder motif lain..xder mood sedih,tiada lagi entry2 perpisahan..tiada lagi slot perkongsian perkara2 sedih berkaitan ngan perasaan iz..apa sahaja yang jadi,iz xnak lagi ikutkan perasaan..watpe nak sedih2 kan..menghabiskan beras je..


erm,terkadang rasa macam ....rasa macam2..x tau nak start camne..seb baik ader kawan2 ader untuk menemani..minggu ni je,3 orang sahabat iz daripada perak nun jauh disana mai lepak di rumah..mereka adalah syafiq,chawie ngan zharif..zharif baru je balik tadi..ader ke patut beliau bertolak malam..cam bahaye je..dah kata dah,balik jela pagi2 besok..naik 125z malam2 ni,mcm bahaya je...tapi xpela..katanya rider sejati je suka jalan malam2 buta nih..hati2 la yer bawa motor tu..seb baik dah tunjuk kat dier jalan guna google earth tadi..harap2 x sesat la yer..


haritu iz ada interviu ngan columbia asia hospital sebagai ot technician..leh tahanla cantik tempat dier...punyala ramai calon2 yang datang..iz nya sesi interviu??leh tahan la..2 kali kena interviu..sekali ngan admin,sekali ngan maintenance nyer orang..dua2 pon ok..baik je..cuma yang first tuh,speaking bagai air yang mengalir..iz pulak speaking macam air mengalir di tempat yang bertakung..jadi sangkut2 jugala..seb baik lepas sesi yang pertama tuh..kalau x ,awal2 lagi dah kena pulang awal..harap iz dapatla jawatan tuh..korang doa2 kanla yer..mekasih..


agak2 sampai kat sini baca,dah habis lom lagu kat atas td??kalau x habis nak sambung menulis lagi..hurm..sekarang ni iz suka sangat baca blog seseorang nih..tak tahula dier perasan ke x iz baca kat blog dier..memang sempoi,best..ntah2 korang kot..iz ni kalau ader blog yang best2,iz follow je.x kedekut sangat..sebab iz suka bila buka blog,tengok ader2 je update2 baru...yela.,time macam iz xleh nak update blog iz,iz cuma baca jela update2 baru korg..tu pon jadila..


baru2 ni maher zain mai..rugi x dapat beli tiket dier..lambat sangat iz..dah sediakan budget awal2 lagi.tapi xpela..nak wat camne..mungkin lain kali mungkin..dengar khabar hari pertama lagi jualan tiket dibuka,tiket dah habis...nak wat camne..wat kat tempat kecil je..mana lah leh tampung peminat maher zain kat malaysia nih yang ramai..tapi kan,tengok kat blog2 lain katanya wanita2 muslimah kita kat sini peminat dier sampai terlompat-lompat jumpe abang maher..tak tahula sejauh mana kebenaran nya...tapi kalau benarla,,iz rasa anda bukanla peminat maher zain yang sejati...x hayati apa yang maher zain cuba sampaikan maksud dalam setiap lagu2 dier..sabar jela..


dah,tutup kes tuh..iz x mo ulas banyak2 sebab iz  tak tengok menda ni berlaku depan mata kepala sendiri..cume dengar ura2 je..cuma kalau betul..amik2 la pengajaran..janganla terkinja-kinja macam tu lagi..malu..tambah kalau wanita..sifat malu tu patut jadi sebahagian dari diri  kita korang..kan?sebagai negara islam,kita kenala bagi contoh yang baik pada media2 dari negara luar sana..ok??


err..,rasanya dah sampai kot masa iz nak berundur..x perasan pulak entry ni makin mengarut dari atas sampai ke bawah..x related langsung isinya..ikut sedap tangan je nak menaip..maaf la yer..ni dah sampai bawah ni,tajuk pon x fikir apa lagi..*sebelom mengundurkan diri..iz nak tanya sikit..kalau kucing muntah2,itu tandanya dier bunting ke yer??sape2 ader jawapan??


Comments

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian