Skip to main content

Ke Sg gabai dan cerita tanpa tenet..

Tadaa.. Kembali menghupdate setelah sekian lama menyepikan diri dengan dunia internet.. Bukan hape.. Habis modem kat umah ni short kena petir kot.. Dengan pc2 skali pon rosak.. Takpela.. Saba jela.. Nak buat camne.. Dah ajal la tuh modem ngan pc.. Mintak baru mungkin?? HahA



Aritu adalah join konvoi dengan radzif dengan edan.. P mana?? Sungai gabai yang kat langat tuh.. Err.. Rasanya kan, manusia ni memang fitrah dia akan kembali pada natural la.. Kan?? Hehe.. Mana melawat berjalan ke hape, mesti nak jugak ke sungai.. Alam semulajadi.. Sejuk pulak tuh..berendam leh tahan lama gak... 2 jam je boleh tahan.. Pastu kecut abis sume.. Haha.. Menggigil naik atas pastu makan nasi paling sedap dalam dunia.. Nasik free, nasik kerabu special edan blanje.. Jasamu dikenang edan.. HahA..



Tapi kan, dalam seronok2 tu, ada sedihnya.. Huhu.. Sedih tengok nasib bangsa kita kat sana yang berperangai hampeh.. Tgk anak2 gadis melayu yang dengan buayafriend masing2.. pakaian?? Masyaallah.. Hai.. Apalah nak jadi ngan adik2 kita ni.. Tambah yang gadis2.. Mana la p sifat malu korang wei??



Iz betul2 berharap yang bakal isteri iz nanti terpelihara daripada dipegang dan dinodai oleh jantan lain.. Susah nak percaya gadis zaman nih.. Iz pasti masih ramai yang masih menjaga kehormatan diri masing2.. Insyaallah..



*gamba balik keja upload.. Boleh ya?? =)

Comments

  1. radzif mkan smapai menagis2 sbb terharu!!
    ptut ko edit tu aizuddin..haha

    ReplyDelete
  2. Itula pasl.. Haha.. Radzif2.. Bersungguh-sungguh nangis.. Kemain lagi.. Ak rasa xde la pedas sangat.. Biase je.. Maam budak2, x leh makan pedas.. HahA

    Kesian.. Terharu rupa nya org belanja.. Haha..

    ReplyDelete
  3. haha..ceh..memang pedas kot...hahaha

    ReplyDelete
  4. Argh ko zif.. Manja sangat nih.. HahA

    ReplyDelete
  5. gadis sekarang tak boleh percaya? jejaka sekarang boleh percaya.. nak cari gado nii.. hahahahah

    ReplyDelete
  6. Bukan hape.. Bebas sangat.. Memang la bukan sume nisa oi.. Haha

    Sensitip benar kalau cerita pasal kaum hawa nih.. Haha

    ReplyDelete
  7. Buayafriend tu antara sPesis yang bahaya gak la..
    Banyak boleh nampak skrg kat darat.. =)

    ReplyDelete
  8. best mandi manda kt gabai...
    nak2 kalo main gelongsor...

    ReplyDelete
  9. Ish..berani nya nak main gelongsor kat situ..
    Bukan tajam2 ke batunya.. Mula2 ingat nak gak try slide.. Pas tergelicir dua tiga kali.. X jadila.. Nyawa lagi penting.. Kui3..

    ReplyDelete
  10. mcm best je dapat mndi sungi ni..hehe dah lama tak mandi sungai..

    *bro,beli baru ye pc tu..sabar je la^^

    ReplyDelete
  11. dah pernah pergi sekali, yg paling penatnya nek tangga .. yg paling ats..huhuuu

    ReplyDelete
  12. rara doakan yg terbaik.kalau dpt isteri yg tak betul pon,iz mst boleh didik kan.

    ReplyDelete
  13. Woofer storm>>

    Memang best pon.. Pegi pagi2 la baru puas.. Org pon x berapa ramai sangat.. Ptg kurang dah best dier bro..

    Pc tu biaqla.. Dah lama berbakti pon.. Yg mana part boleh ambik pakai, sayang nak buang.. Lagi pon., cheq boleh la sikit2 pasang komputer ni sendiri.. Beli mother biard ngan suply je dulu.. Hehe

    ReplyDelete
  14. Yg paling atas nor?? Bior bona.. Asal macam seksa je nak naik sampai ats tu.. Terernya.. Hehe..

    Mandi tingkat 2 je.. Pon dah seronok dah.. Hehe

    ReplyDelete
  15. Kalau dpt isteri x betul?? Haha
    Kena anta hospital dulu tuh..
    Merbahaya.

    Insyaallah.. Mekasih ya =)

    ReplyDelete
  16. last ai pergi masa 2007.. sekarang merengek macam mana pun en. suami takmo bawak dah.. hikhikhik.. nak mandi sangat tu bilik air ada, tak pun mandi je dalam kolam kat depan rumah..
    tapi elok jugak tak pergi, takut nanti kalau jumpa spesis buayafriend dan awek yang tak segan silu tu dan anak2 bertanyakan soalan.. jenuh nak menjawab..

    ReplyDelete
  17. Err.. Biasanya kAk spesis gini banyak kalau naik atas2 tuh.. Sana lagi ramai berkumpul.. Tu malas nak naik atas2 tuh..

    Btw.. sekali skala boleh la nak p beriadah kat sg.. X sama mandi kat kolAm ngan sungai nih..kan? Sejuk dia.. Lain.. Hehe

    ReplyDelete
  18. itulah iz.. xpercaya k ?
    mmg bonar.. penat sgt.. xleh nak kata apa.. bertingkat2.. abih lenguh mcm nak kena ada org ankat tp dsbbkan dah sampai tahap tu.. jadi teruskan jugak misi mendaki ..
    mmg effect la iz..lps tu kitaorg tyme nk turun plak effect kat lutut tahan n bersabar jelah.. masa tu g awal2 sem.. ngan membe2 ppuan..
    mulanya mmg xnak naik.. tp kawan dah beriya2 nak nek atas.. so follow je la..
    mmg iz,, kat situ masa tu mmg ada pasangan kapel tp xramai sgt ms tu.. mmg sgt2 mcm iz cakap tu.. tapi apa bole buat kan.. diorg ni suka2 jea dpn org awam lagi nk tunjuk..
    wah2 mcm tu citernya pasal internet n pc.. xpa redha ajalah nanti dapat laptop or pc baru legi.. :)

    ReplyDelete
  19. Nak panjat satu hal.. Bahaya lagi satu hal.. Hehe..
    Kan Nor?? Licin tuh.. Tapi kalau macam cheq., memang layan la panjat2 nih..
    Memang dr dulu suka join menda2 adventure nih..
    Tapi nak wat camne.. Si edan tuh spot port best katanya.. Ikutkan jela.. Hehe

    Bab Pc tuh.. Biaqla.tgkla.. Besok gaji.. P lowyat ler.. Tgk part mana nak beli dulu.. Susah xde pc.. Rasa macam x best guna enfon je nih online.. Hehe.. X puas mata memandang.. Kecik beno screen nyA.. TypO lagi.. Sabo jela.. =)

    ReplyDelete
  20. betul.. mmg licin.. takpalah tu org llaki mmg harus la biasa dgn kerja lasak2 .. mmg diciptakan sbg ketua pemimpin kan :-)
    owho dah biasa la tu kawannya kan.. sbb tu tahu port mana yg best tu ya..

    kaki low yat upanya hehe..
    dah lama x g low yat malas bonar..
    oewho guna enpon pon jadila dapat juga online... baguih la tu sabo yg paling perlu.. apa2 perkara pun kan..xgitu iz??..

    ReplyDelete
  21. semestinya...bersabar dalam apa jua perkara yang kita lalui hari2..pasti tersimpan seribu satu hikmah yang ada secara tersurat @ tersirat. =)

    ReplyDelete
  22. owh gabai...bile la nak sampai.. ^^"

    semoga generasi kita berubah..insyaAllah..

    ReplyDelete
  23. Gabai?? X pernah sampai lagi?? Ish2..
    Haha.. Berlagak sikit..
    Best.. Rugi kalau x pernah pegi.. Leh lari jap dari keserabutan bandaq ni.. Kui3..

    Tu baru nampak yg kat sg.. Kalau turun kl.. Lagi la x tau nak habaq gi mana lagi.. Lagila perangai teruk2.. Adusss

    ReplyDelete
  24. ala , dlu nk g sg gabai x jd pown :(

    ReplyDelete
  25. La awatnya?? Ni mesti melencong ke lain nih.. Hehe

    ReplyDelete
  26. Mandi sg memang best sgt2 eja..
    Tapi sakit gigi?? Hehe..
    Rasa buat apa pon x kena ni..
    Mood pon ke laut dah peginya..sat na..
    P baca sat..

    ReplyDelete
  27. insyaAllah iz akan dapat wanita yang terbaik .. dan iz jagalah wanita tu sebaik2 ..

    ReplyDelete
  28. Mekasih qaseh..
    Amanah tu..
    Mesti kena jaga baik2.. Hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian