Skip to main content

cerita samsung champ..

cadang nya mula2 tadi nak pegi mines,saja jela nak cari mp3..p la survey kat banyak tempat..mule2 tgk kat apple nya tempat..budget nak beli ipod la kunun2 nya..sekali tengok harga,fuih..mahalnya..terus berlalu pergi dari kedai epal tu ngan selambanya..x mampu rasanya nak beli ipod tuh..harga nak dekat 500++..x beli la iz..


jadi,terus la cari kat sony pulak..walkman kan..glamer la juga..tgk,harga ok,untuk 2 giga,baru RM129..4 giga,dalam 200..elok sangat la tuh..ingat nak sambar dah..tapi,rasa macam nak jalan lagi tengok..so,teruslah jalan2 kat mines tu sorg2.cam x betul pon ader,..


ntah camne,tetiba termasuk kat tempat2 enfon berkumpul..secara automatiknya terpandang kedai samsung..tertarik ngan poster untuk henfon yang boleh dikatakan agak baru la juga..nama enfon nya,Samsung Champ..macam best..so,belek2 la..aik,berkenan pulak tuh..camne niat boleh terpesong nih..bukan apa..dahla cute,pastu simple je..x der function bagai..simple,basic henfon...touch screen je bezanya..




tu dia..cute kan..aderla besar tapak tangan nih..rupa pun dah ala2 mp3 dah..bolehla bg diorg yang nak kan mp3 player+enfon..sesuai sangat..hurm..kamera,biasa2 aje..tapi xpe..iz x kisah sangat dengan kamera..iz lebih pentingkan music..yang bestnya enfon ni pulak,dier ader 2 speaker woo..so,kualiti bunyi dier agak best.harga pon cun2 saja..rm 399..


hurm..yup..memang iz minat sangat ngan jenama samsung ni..iz memang pernah pakai banyak jenis enfon..nokia,sony,lg,ntah..brape banyak lagi dah cuba pakai..namun samsung tetap dihati..touch screen dier mesra pengguna...nak taip mesej pon laju je..pada sape yang tak pernah pakai samsung,cuba2 la pakai..tambah pulak,jenama2 seperti nokia dan sony serta lain2,kebanyakan nya banyak diciplak oleh China..nak beza yang asli ngan tipu pon susah..


yup..enfon ni mungkin sangat biasa..basic phone..cukuplah untuk iz..x penting dan perlukan function2 bagai..janji leh support mp3,dan ada bluetooth udahla..dah cukup pon..iz pon bukan nya buat apa pon ngan enfon ni..cuma call dan mesej..dengar lagu je..cukup dah..tak perlu lain2..eh..okla..kalau korang nak cuba pakai samsung champ ni,cubala..selain harga yang murah,boleh la untuk mula2 mencuba dan membiasakan dengan enfon yang touch screen..


Comments

  1. touch screen paling murah di pasaran ni..elok itk elak tgn lebam sebab byk sms

    ReplyDelete
  2. tapi tetap nak galaxy s..impian dihatiku..

    ReplyDelete
  3. Takut indah khabar dari rupa jer

    ReplyDelete
  4. memang pon..baru pakai 3 bulan,terus rosak..takder punca pulak tu..x nak pakai samsung la..kualiti??

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

lelaki pendiam, baran?

lelaki pendiam ni selalu kita beranggapan sebagai seorang yang susah marah, cool, pastu suka pendamkan perasaan.. serupa ada emas dalam mulut, takut betul nak buka mulut bersembang dengan orang sekeliling. takut emas tu terkeluar. itulah persepsi orang terhadap orang yang pendiam ni.. biasa2.. tapi pernah tak korang terfikir yang sebenaqnya ada kemungkinan orang yang pendiam ni sebenaqnya seorang yang skali dia marah, marah dia lebih daripada orang yang tak berapa nak pendiam.. bagi che', ada kemungkinan nya.. orang yang diam2 ni kadang2 tak tahu cara nak melepaskan kemarahan yang terpendam dalam hati.. biasanya, marah2 ini dikumpul macam bom jangka, dannnnnn boMMmm!! meletup.. bahaya dak? bahaya kan... jadi jangan disangka orang yang pendiam ni takde yang panas baran... kena mood nak meletup marahnya tu, abisla... beza dengan orang yang marahnya, sikit2 marah... marah yang macam ni, dia terlepas waktu dia marah je, lepastu, selang masa tak berapa lama, dia okay balik... macam xde

cara untuk kenal orang suka tikam belakang orang lain

cara untuk mengetahui orang yang bakal tikam belakang kita dalam mana2 institusi ni senang bangat.. berdasarkan pengalaman che' ada beberapa ciri2 yang boleh kita kenalpasti sekadar untuk berjaga-jaga dan kalau boleh elakkan dari berjumpa dan berurusan dengan orang gini.. suka mengumpat dan memburukkan orang lain depan kita.. memang syok layan bergosip dan mengumpat ini.. tapi kita kena sedaq yang dia boleh buat gitu kat orang lain, dekat kita sendiri dia nak buat perkara yang sama, celah kuku je.. so, bersedialah untuk ditikam dari belakang ya? sediakan handiplast siap2.. sakit woo kena tikam belakang, nak2 orang tu rapat sgt dengan kita ni haaa.. puas hati kalau dia dapat singkirkan orang yang dia tak suka pergi.. macam kepuasan yang amat sangat walhal mungkin lepas orang tu pegi, akan menyusahkan diri dia balik.. adakah ini yang dinamakan busuk hati? tuhan aje yang tau.. yang kita kalau duk melayan orang yang macam ni, tunggu turn la. mungkin perkara yang sama akan berlaku pada

suka menganiaya?

syukur alhamdulillah, masih bernafas, masih bahagia dan boleh dikatakan bertambah bahagia sejak dua tiga menjak ni. hee.  alhamdulillah. anda teraniaya? normal. dikelilingi manusia yang sentiasa dengan hati yang berbolak balik, contoh misalan nya sikap hasad dengki pastinya akan memberi kesan pada orang sekeliling. jadinya biar orang nak buat kita, kita jangan sekali kali buat ke orang kerana apa yang kita lakukan pasti ada pembalasan nya.  apa sahaja yang kita lakukan pasti dibalas. utk mereka yang teraniaya, bersyukurlah. letak kan pengharapan pada yang sepatutnya diletakkan pengharapan. bergantung pada diri, jika kita rasa ada sesuatu yang mampu melindungi kita lebih dariNya, berhati-hatilah.  doa orang yang teraniaya ni insyaallah makbul. muhasabah diri jika apa2 menimpa diri tu, bila menganiaya orang. senyum puas puas, gelak puas puas. "what goes around comes around". seronok puas2 harini, tapi beringat masa depan nasib kita belum tentu.  insyallah redha aje dengan ujian